Thursday 15 March 2012

Catalyst Fiber Drink


Catalyst Fibre Drink
FIBER DRINK merupakan satu lagi produk kesihatan keluaran CATALYST. Minuman kesihatan ini sangat sesuai diamalkan untuk meningkatkan fungsi penghadaman tubuh anda. Baik untuk pelawasan dan pengahadaman yang lancar.


Kebaikan Natural Fibre Drink
Usus dianggap organ yang penting kerana diketahui mengandungi berjuta-juta mikroflora yang berperanan untuk menjaga kesihatan. Mikroflora atau bakteria di dalam usus terbahagi kepada 2 iaitu bakteria baik dan bakteria berbahaya. Bakteria berbahaya(patogenik) boleh menyebabkan penyakit manakala bakteria baik berperanan untuk memelihara kesihatan. Catalyst Natural Fibre Drink mengandungi prebiotik yang merupakan sumber makanan yang menggalakkan pembiakan bakteria baik dan menghasilkan keseimbangan mikroflora tersebut dalam kolon.

Natural Fibre Drink bersifat bifidogenik iaitu bahan yang menggalakkan pertumbuhan bakteria bifidus (bifidobacteria). Terdapat beberapa faktor yang menyebabkan berlakunya 'pengalihan kuasa' bakteria di dalam usus termasuklah jangkitan bakteria dan virus, stress, rawatan antibiotik, alkohol, pola makanan, kimoterapi, radiasi dan iklim. Prebiotik di dalam Catalyst Natural Fibre Drink membantu menambah imbangan kuman baik untuk mencegah dan merawat penyakit.

Catalyst Natural Fibre Drink adalah rumusan terbaru untuk membantu kesihatan sistem penghadaman. Mengandungi fruktan yang merupakan serat buah-buahan yang mudah larut di dalam air. Garam tisu biokimia yang terdapat di dalam Catalyst Natural Fibre Drink bertindak khusus mambantu memerangkap gula berlebihan dan dengan itu menurunkan kadar kandungan gula dalam kencing dan darah (sekaligus merawat masalah kencing manis) dan mengikat lemak-lemak dari dalam perut, melancarkan peredaran darah dalam badan dan menyihatkan dan menguatkan jantung.
Catalyst Natural Fibre Drink membantu anda mengatasi:

Berat badan berlebihan

Pengambilan Natural Fibre Drink akan memekatkan isi perut dan menyebabkan pelepasan ke dalam usus lambat. Proses ini menyebabkan timbulnya rasa kenyang dan selera makan akan menurun. Ia akan membantu mengurangkan berat badan dan menguruskan badan.
Gastrik
  • Selain makanan pedas dan stress, gastrik juga disebabkan oleh bakteria H.pylori yang dapat hidup di dalam perut berasid. Bukti saintifik menunjukkan Lactobacili menghasilkan asid organik yang boleh merencatkan pertumbuhan bakteria pathogen. Natural Fibre Drink penting untuk pembiakan lactobicili untuk menguatkan sistem pertahanan usus dan mencegah jangkitan.
Kembung
  • Berlaku akibat penambahan gas di dalam saluran intestinal gastro kerana proses fermentasi (penapisan) dan pereputan makanan yang tidak dihadam oleh bakteria. Kembung juga terjadi kerana laktosa intoleren (ketidakserasian susu) dan pertumbuhan bakteria pathogen. Natural Fibre Drink membantu sistem penghadaman dan menggalakkan keseimbangan bakteria di dalam usus.
Diabetes
  • Natural Fibre Drink membantu mengawal paras gula dalam tubuh. Serat yang bersifat seperti gam akan mengikat lema-lemak, gula berlebihan serta hampas pencernaan. Masalah longgokan lemak dan kolestrol dalam badan dapat diatasi, membantu peredaran darah dan menguatkan semula jantung. Disamping itu juga, gula yang diikat tadi dapat menurunkan kandungan gula dalam darah dan air kencing. Tidak mengandungi laktosa yang memberi kesan ketidakselesaan perut.
Sembelit
  • Bahan buangan (feses) yang bergerak perlahan melalui usus boleh mengakibatkan sembelit. Natural Fibre Drink mencegah konstipasi (sembelit) secara melebut, menghidrasi dan menambah isipadu air pada feses.
Mengurangkan risiko kanser
  • Nilai pemakan yang terdapat di dalam Natural Fibre Drink mampu menentang pertumbuhan kanser di dalam kolon dan beberapa bahagian lain sistem pengahadaman. Ia meneutralkan enzim berbahaya yang boleh mengubah prokarsinogen kepada karsinogen yang aktif untuk meransang sistem pertahanan tubuh menentang aktiviti sel tumor.
Kolestrol
  • Masalah kolestrol dapat dikurangkan dengan pengambilan Natural Fibre Drink. Ia bertindak dengan dua cara iaitu memecah kolestrol supaya mudah dibuang atau dengan menyerap terus kolestrol tersebut. Ia menghalang penyerapan kolestrol dari usus.

"CATALYST NATURAL FIBRE DRINK SESUAI UNTUK AMALAN DIET SIHAT"

No comments:

Post a Comment